Tuesday, March 13, 2012

Ini ke yg dikatakan munasabah?


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ, الحمد لله رب العالمين, وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين. السَّلاَمُعَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

Baru hari pertama sidang Dewan Rakyat bersambung kembali untuk sesi kali ni, dah kita dihidangkan dengan lebih banyak kebejatan dan kekarutan dari UMNO BN dan pemimpin2 depa.

Aku tak nak ulas tentang hujah pembahasan titah DYMM Agong yg ramai pihak boleh saksikan siapakah yg lebih menekan isu rakyat dan siapakah yg lebih menjaga perut kroni. Terbaru, kita disajikan dengan kebaculan Najib yg enggan menjawab hujah dan soalan Datuk Mahfuz Omar berkenaan dengan SBPA. Amat memalukan.

Dan yang lebih memalukan, ada pulak MP UMNO yg berperangai macam budak2 bila asyik memprovokasi Mahfuz dan MP Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad dengan perkataan "sakit otak...sakit otak...dua2 ni check dulu otak.."



Ternyatalah betapa bebal dan ceteknya pemikiran pemimpin2 UMNO baik dari pemimpin utama sampai la ke si pencacai2. Macam ni nak mewakili rakyat? Agaknya sebab tu la masa depa umum SBPA, Najib kata "ini langkah yg tepat". Masa depa umum tangguh SBPA, pun Najib kata "ini langkah yg tepat". Lepas tu bila SBPA dibatalkan, "ini langkah yg tepat" juga bagi Najib.

Semuanya tepat atau dia sendiri yg dah terlipat?

No comments:

Post a Comment