Sunday, February 26, 2012

kenapa puak UMNO takut memaparkan kejayaan demo rakyat?

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

aku tak nak menulis panjang2 malam ni. cuma aku nak highlight satu taktik kebaculan puak2 UMNO dalam cubaan depa mengelirukan rakyat mengenai gerakan rakyat yg didukungi PR. mangsa terbaru? Himpunan Hijau 2.0.

agak malang sbb aku tak dapat nak turun ke kuantan utk tujuan ini tapi aku tetap pakai baju hijau sepanjang hari. tak ada masalah - aku penyokong parti hijau.

sorg blogger UMNO yg aku rasa ada akses yg amat meragukan dengan PDRM meletakkan gambar ini sebagai "dalil" kononnya Himpunan Hijau tak mendapat sambutan -


daripada pencahayaan gambar tersebut, dapat dilihat bahawa gambar itu diambil sebelum atau pada jam 8 pagi maksimum. masa tu pendukung2 himpunan baru nak berkumpul di tempat yg disediakan.

jom kita banding dengan gambar ini pula -


atau mungkin gambar ini -


dan mungkin gambar ini -


serta gambar ini -


nyatalah bahawa ianya jauh tersasar dari apa yg cuba disampaikan oleh blogger UMNO tersebut. apakah 1 gambar bisa memadam kebenaran yg dibawa oleh puluhan gambar lain?

ramai pihak menyatakan jumlah kehadiran adalah antara 15-20 ribu rakyat berbilang kaum. jadi, mitos bahawa selama ni demo PR hanya akan berjaya di KL semata2 adalah tidak tepat sama sekali. tapi kalau tanya utusan pulak?

ini dakwaan depa -


nah, menerusi gambar2 yg aku sertakan tu, logik ke tak cuma 5,000 org je yg menjarah padang 4 tu?

sungguh aku tak faham perangai media penjilat kerajaan UMNO ni dan juhalak2 blogger depa. jangan cuba ditutup kebenaran beb...

No comments:

Post a Comment