Sunday, February 5, 2012

kadar tol johor-singapura adalah yg "termurah"! tahniah rakyat Johor!


Tahniah buat penyokong UMNO/BN Johor!!

Kepada penyokong dan juga pengundi-pengundi UMNO/BN di negeri Johor yang berulang alik ke Singapore, ini adalah satu hadiah dari kerajaan Barisan Nasional buat anda semua.. bergembiralah!!

Pemegang konsesi Eastern Dispersal Link (EDL), MRCB Berhad akan mengenakan bayaran tol semurah RM6.20 untuk perjalanan satu hala bagi sebuah kereta.

Disamping RM6.20 yang dikenakan oleh EDL itu, para pengguna link tersebut juga dikehendaki membayar RM1.45 to PLUS Bhd, ini menjadikan jumlah keseluruhan yang perlu dibayar untuk menyeberang Tambak Johor menggunakan EDL ialah RM7.65 satu hala dan pergi balik menjadi RM15.30 sahaja.

Harga tol yang dikenakan ini bolehlah ditakrifkan sebagai murah gila oleh penyokong UMNO/BN di Johor kerana mereka hanya perlu membayar RM7.65 untuk menggunakan laluan sepanjang 8.1Km.

Ini adalah murah jika dibandingkan dengan pengguna Jambatan Pulau Pinang yang terpaksa membayar RM7.00 (anak negeri Pulau Pinang RM5.60) untuk perjalanan sejauh 14Km.

Perlu diketahui harga tol untuk Jambatan Pulau Pinang telah dicadangkan oleh syarikat kroni UMNO/BN untuk ditingkatkan (baca diselaraskan) menjadi RM9.80 selepas PRU12 yang lalu tetapi ianya telah ditentang oleh Pentadbiran Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Berbalik kepada isu harga tol yang dikenakan oleh EDL di negeri Johor, perkara tersebut telah dibawa kesidang DUN Johor oleh ADUN Stulang, Mok Chek Hou.. tapi macam biasalah.. depa peduli apa!! Pasal penduduk Johor sayang UMNO/BN..

Tahniah penduduk Johor!! Undilah Barisan Nasional lagi!!

Sokongan berterusan anda itu membolehkan UMNO/BN melakukan apa saja yang mereka mahu.

** rakyat didahulukan yee...

No comments:

Post a Comment