Friday, January 27, 2012

undang2 Bolehland!



satu hari di sebuah mahkamah negeri Bolehland...

pendakwaraya: bahawa kamu Rajib Nazak didakwa mencuri kat sebuah pasar raya. 4 org lelaki menahan kamu ketika kamu sedang hendak memasukkan barang curian ke dalam kain sarung kamu. malah kalau kamu tak nak guna hudud, cctv juga merakamkan gambar kamu sedang melakukan perbuatan curi itu. apa pengakuan kamu?

tertuduh : tidak bersalah.

pendakwa raya : apa hujah kamu?

tertuduh : saya, Rajib Nazak, bersumpah atas nama Tuhan yg menjadikan bibir pink saya ini sambil saya menjunjung kitab yg dipegang secara terbalik ini, bahawa saya tidak melakukan perbuatan itu. walaupun saya tau saya ni mmg lahanat, tapi saya nak sumpah laknat gak sebab saya rasa saya tak mencuri.

hakim : (diam sebentar) mahkamah dengan ini memutuskan bahawa tertuduh didapati TIDAK BERSALAH atas pertuduhan mencuri sebab tertuduh bersumpah laknat dia tak mencuri. dengan ini mahkamah memerintahkan pendakwaraya bersumpah laknat utk membuktikan kesahihan tuduhan mereka.

tangggg!!! tanggggg!!! tangggg!!!

No comments:

Post a Comment