Friday, January 27, 2012

Lompat parti? berapa kali??

baru2 ni, kecoh diperkatakan kononnya 500 org ahli AMK Taman Permata keluar parti dan menyertai UMNO.

ni berita dia -

KUALA LUMPUR 26 Dis. - 500 ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai UMNO ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.

Jurucakap kumpulan itu, MOHD JEFRY SALEHUDDIN berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun... dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara... tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai UMNO,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

tapi, nama jurucakap tu bebetul ring the bell, lalu sahabat aku Ibnu Mas'ud pun menggoogle nama jurucakap tersebut, lalu terkeluarlah berita ini pula -

12 Okt 2011: 100 orang PKR Tmn Permata, Ulu Kelang sertai UMNO
Seramai 100 orang ahli PKR Cabang Taman Permata telah keluar parti pada malam ini dan menyertai UMNO Bahagian Gombak. Kumpulan ini diketuai oleh Sdra MOHD JEFRY SALEHUDDIN, AMK Taman Permata telah membawa ahli mereka berjumpa dengan Tuan Haji Rahim Kamarudin, Ketua UMNO Bahagian Gombak dan menyerahkan salinan Kad Pengenalan mereka untuk menyertai UMNO Gombak.

soalan - berapa kali MOHD JEFRY SALEHUDDIN ni nak keluar parti? ke masa 12 oktober tu dia keluar, pastu masuk balik, pastu keluar balik pada 26 disember dengan menarik lebih ramai pengikut?

plus - penghijrahan 439 ahli2 MCA di penang baru2 ni membawa kepada terbubarnya 3 cawangan MCA di situ. takkan la 500 AMK (ulang, AMK!) keluar parti, cawangan taman permata tak bubar kot?

nak nipu pun agak2 la...

No comments:

Post a Comment