Friday, January 27, 2012

Rang Undang2 Perhimpunan Awam - satu jenaka dari UMNO.

rang undang2 perhimpunan awam 2011 dibentangkan hari ni dengan intipatinya "membenarkan perhimpunan awam dengan bersyarat". antara syarat2nya -

1) hak untuk menganjur dan berhimpun adalah untuk WARGANEGARA SAHAJA.
komen aku - so lepas ni patriot tak leh la guna bangla dengan minah indon utk buat demo bagi meramaikan jumlah peserta ye...hahahaha

2) perhimpunan jalanan tidak dibenarkan.
komen aku - kita tgk apakah pas ni UMNO akan buat demo membantah kerajaan negeri PR kat stadium ke kat taman bunga ke...dan agaknya pas ni perarakan maulidur rasul dengan thaipusam pun tak dibenarkan la ye?

3) dilarang mengeluarkan kenyataan yg boleh membawa permusuhan.
komen aku - ibrahim ali, pemimpin2 UMNO, pls take note: sapa yg kata "akan pergi berperang" dan "tak tahu apa yg akan terjadi kalau perhimpunan ini (BERSIH) diteruskan" satu ketika dulu?

dan pelbagai syarat lain yg tak sempat aku disclosekan kat sini.

bagi aku senang je - kalau UMNO nak terus gali kubur mereka sendiri, silakan. aku lebih dari sudi nak kambuskan depa dengan tanah tu balik.

No comments:

Post a Comment