Friday, January 27, 2012

Jom Gi Kuliah!



USTAZ AZHAR IDRUS!

satu nama yg menjadi fenomena yg amat gempak di bumi malaysia skang ni. mana tak nya - di sana sini org akan berbicara ttg Ustaz Azhar Idrus, mengagumi ceramah2nya, menghayati lawak2nya, malah terkesan dengan pengisiannya. dia bukan sorg lulusan bumi arab, tetapi pengisian2 beliau mengenai agama "from the other vantage point" begitu menyegarkan dan menarik minat bukan sahaja golongan yg mmg beragama, tetapi golongan2 yg selama ni lagha dan leka pun mula memberikan perhatian.

tak penah2 beb aku nampak segolongan ahlil muzik yg rambut panjang, selama ni pakai t shirt ganas2 alih2 datang ceramah Ustaz Azhar Idrus - siap dengan bangganya swap baju2 rock depa dengan baju2 tertera perkataan "Jom Gi Kuliah". besar tul impak positif yg dibawak oleh beliau.

tapi dalam pada tu, ada je yg menentang dan mengutuk. tapi kalau kita kaji2 balik, yg menentang dan mengutuk Ustaz Azhar Idrus ni - dalam fesbuk at least - adalah golongan yg tak tutup aurat, golongan yg tak nampak siqqah Islamiyyah dan - sorry to say - puak2 UMNO. tak menghairankan - syaitan mana suka manusia diseru ke arah kebaikan. sampai ada tahap blogger UMNO tuduh Ustaz Azhar Idrus berzina! na'uzubillah.

aku tak terkejut kalau one day Ustaz Azhar Idrus akan dikenakan tuduhan mengajar ajaran sesat la mengajar tanpa tauliah la apa la semata2 utk menyekat kuliah2 agama beliau seterusnya menghalang lebih ramai "belia sosial" berhijrah ke arah fitrah seterusnya mengenali dan menghayati Islam. bagi UMNO terutamanya, ini amat menakutkan mereka. bukankah kejahilan rakyat terhadap agama itu satu kebaikan buat UMNO?

apapun, yg baik kita sokong dan yg mungkar kita tentang. teruskan usaha anda Ustaz Azhar Idrus dalam mendidik masyarakat dengan cara anda sendiri. semua Allah memberkati.

No comments:

Post a Comment