Monday, January 21, 2013

TABIK STRATEGI ANWAR!


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ, الحمد لله رب العالمين, وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

Aku ni strategist. Masa ujian iq zaman U dulu, markah aku paling tinggi bab strategi. So mmg jarang la aku gagal baca stategi2 politician malaysia ni.

But apa yg anwar ibrahim buat lately ni - saman org n menang saman - benar2 buat aku kagum. He really did caught me off guard.

Aku percaya, dulu ramai gak geng PR yg agak resah bila anwar mengambil pendekatan membisu secara legal tatkala pelbagaifitnah ditaburkan kpdnya sekian lama. Pencacai Umno pun sakan meroyan "kalau x salah, saman je la. Anwar x berani saman, maknanya dia salah bla bla bla..." dan ayat2 seumpama dengannya.

Kita yg yakin anwar difitnah ni pun tertanya2 awat anwar xnak saman? But we put our believe in him. He KNEW exactly what he's doing.

And how he amazed us all. Dah dekat nak PRU, anwar terus ambik langkah saman satu demi satu pihak yg dok kata memacam kat dia. Dan menang pulak tu. Dan memandangkan PRU mmg amat dekat waktunya, ternyata kemenangan2 saman ini bakal melonjakkan momentum anwar memenangi kembali sokongan masyarakat atas pagar yg selama ni agak skeptik dgn anwar seterusnya membersihkan namanya disamping membuktikan penipuan dwn kejahatan kerajaan Umno BN dan jentera2 propagandanya.

Sebab apa momentum itu bakal melonjak naik? Sebab isu panas lagi. Kejadian baru berlaku. Rakyat masih lg hangat dgn keputusan menang saman ni.

Cuba kalu anwar ambik tindakan saman ni lama dahulu. Well, menang itu pasti tetapi jarak antara kemenangan dgn pRU yg agak jauh mungkin akan jd disadvantage - melayu kan mudah lupa?

Take BR1M sebagai cth. Najib "ter"bagi BR1M 1.0 tu terlalu awal, dan momentum yg cuba diletuskan menerusi bantuan ni akhirnya lenyap mcm tu je - sbb org dah lupa. Sbb tu dia kelam kabut buat BR1M 2.0. Siap tabur gula2 kat kelantan lg.

Secara mudahnya, apa yg anwar buat skang ni mmg amat spot on. Serius, aku akui mmg aku diakali oleh anwar dalam hal ni. Mmg aku tabik otak politik dia.

No comments:

Post a Comment