Monday, January 14, 2013

Sharifah Jebon, mak anda pasti malu dengan anda.


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ, الحمد لله رب العالمين, وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

sebetulnya aku tak berapa gemar mencemarkan blog aku dengan menulis pasal seorg macai yg berminda kelas F yakni lebih teruk dari tahap intelligence seekor monyet, tapi disebabkan banyak sangat permintaan drpd khalayak utk aku turut join sahabat2ku Ameno World, King Jason Ori, Miji Tan Ori, Aboo Muaz, Topeng Perak Unmasked menghentam budak sharifah zohra ni (aku tak perlu cap awalan huruf nama dia sebab dalam perlajaran bahasa melayu, bukan nama khas tak perlu buat begitu. haiwan bukan nama khas) maka aku pun akhirnya menulis la jugak.

dan tulisan aku kali ni dibuat secara two way conversation between me and this womanimal.

dear sharifah a.k.a presiden suara wanita 1Malaysia (NGO sampah mana ni?),

1) aku boleh menggunakan bahasa inggeris utk berbicara dengan ko, bahkan jika tidak aku juga bisa menggunakan bahasa akademik tinggi utk berbicara dengan ko pada hari ni, tapi memandangkan daya intelek ko tak lebih baik banding seekor beruk, maka aku tak perlu memberikan ko penghormatan itu.

2) Bavhani jauh lebih bijak dari ko. sebab apa? sebab SHE DID TALK FACTS. dia memberikan nombor, fakta, hujah, poin yg tepat dan jelas. tak kira la dia tak hafal semua tu tapi she did her research. sepatutnya sebagai seseorg yg "lebih berpendidikan" kononnya, ko balas fact dengan fact la.

3) ini ko pi bantai citer pasal respek. ko citer pasal binatang. ko ni presiden NGO SW1M atau kurator zoo negara?

4) ko marah Bavhani sebab tak tunjuk respek pada ko, tapi sebenarnya ko sendiri tak menunjukkan respek ko pada dia. ko potong cakap dia. ko tarik mic dia. ko malukan dia di depan sahabat2nya di UUM. WHO THE HELL U THINK U ARE?

5) aku cuba menadah telinga nak dengar apa hujah intelek ko utk bantah hujah dia, tapi malang - hujah ko sama je dengan hujah pencacai Umno yg tak sekolah yang aku hadap setiap hari dalam Facebook. tidak ada fakta, main sentimen, memalukan.

6) ko siap kata "ini forum kami, jadi kalau kami benarkan anda bercakap, baru anda bercakap". mcm ni ke stail seorg yg berintelek? no wonder la jika ramai student pro Umno ni bodoh2 belaka jadi lembu cucuk hidung.

7) ko siap memainkan sentimen keagamaan lagi dengan mention "lembu ada masalah sebab bila dah besar, dari kaki sampai kepala habis disiat". mana respek ko terhadap kepercayaan agama lain??

8) Bavhani memberikan hujah kenapa Malaysia TIDAK BOLEH BUAT LEBIH BAGUS banding Argentina, Cuba dll kerana MALAYSIA JAUH LEBIH KAYA BANDING DEPA tapi apa jawapan ko? "what r u doing in malaysia?" bodoh ke cerdik jawapan tu?

9) jika demikian, aku nak tanya - ko tau kan menutup aurat tu WAJIB bagi wanita muslim, then kenapa ko tak buat? apakah ko tak suka ikut perintah Allah? jika ko tak suka ikut perintah Allah, THEN SILA BERAMBUS DARI NAUNGAN LANGIT DAN BUMI ALLAH NI. cari bumi lain yg tak berTuhankan Allah. boleh?

10) aku tatau nak ulas apa dah - sebab cara ko berdebat amat memalukan. tidak melambangkan ko ni seorg yg berintelek. dengan tak de faktanya, dengan menghina org lainnya, dengan merapu merepeknya. tu belum aku masuk bab ko berpusing2 pasal Ambiga lagi. pasal demosntrasi lagi. haduuu..

11) really, if ur mother or father saw this, depa akan merasa malu yg amat sangat dan AMAT MENYESAL MELAHIRKAN SEORG ANAK PEREMPUAN YANG SEDUNGU INI. maaf kalau ko rasa aku hina ko, but it serves u right. kalau ko boleh hina sorg student secara terbuka di depan kawan2nya hanya kerana dia lagi pandai dari ko, so expect org seperti aku - yg jauh lebih intelligent dari ko - menghina ko di hadapan 4 ribu lebih frenlist aku dan juga berpuluh ribu lagi org yg akan membaca post ni secara viral. how's that for a starter?

kesimpulannya mudah - menjadi presiden sebuah NGO pengampu kerajaan tidak memerlukan intelek yg tinggi dan sharifah zohra "jebon" jabeen membuktikannya pada kali ini. ko menguatkan lagi fakta yg telah digariskan sendiri oleh Tun Mahathir Mohamed (mesti ko worship dia kan?) iaitu ORANG YANG MASUK UMNO NI BODOH2 BELAKA.

sekian. tak puas ati dgn aku? ko tak layak nak debat dengan aku. kalau ikut kemahuan org ramai, depa nak ko debat dengan Bavhani, tapi kalau depa tanya aku, aku rasa budak tadika pun boleh lawan ko.

No comments:

Post a Comment